שליטה בהורות: מדריך דרך הטריטוריה הבלתי נודעת

כשזה מגיע להורות, אבות ממלאים תפקיד כפול כמגנים ומדריכים, מנווטים בשטח מלא בהזדמנויות ומכשולים כאחד. היכן שמצפנים קוים ללבבות ולא לכוכבים ומפות בנויות מניסיון, הטיול הזה עשיר בתגמולים ועם זאת רצוף אי ודאות.

היצמדות הן לערכים המסורתיים והן לצרכים של הילדים של היום עשויה להיות פעולת איזון עדינה עבור ההורה המודרני. אבות ממלאים כיום תפקיד חשוב יותר ויותר בחיי ילדיהם, מעבר לזה של המטפל והמשמעת. בהקשר חברתי דינמי זה, מצפים מהם לחנך, לבטוח בהם, לשחק, להגן ולשמש מצפן מוסרי.

הקשר האבהי משפיע על החיים בדרכים עדינות אך משמעותיות, החל מהרגעים הראשונים של החזקת יילוד בזרועותיו (נטל עדין אך כבד), ועד לאתגרי גיל ההתבגרות, כמו לימוד רכיבה על אופניים ללא גלגלי אימון או התגברות על הפיתוי. של הסחות דעת דיגיטליות.

בליבה עומדת תקשורת, ואלס משובח שבו מעשים, ולא מילים, מעבירים משמעות. שום בטחון מילולי לא יכול להשתוות לחיבוק המרגיע שבא בעקבות סיוט בהרחקת המפלצות שאורבות מתחת למיטות. חשובה לא פחות היא הקשבה; לוקחים בתשומת לב לא רק את המילים המדוברות של ילדינו, אלא גם את החרדות השקטות שלהם.

סלע נוסף בנוף המחוספס הזה הוא משמעת. מאמץ איזון מסובך בדומה להפיכת שממה לגנים מבלי לחנוק את יופיו הגולמי של הטבע הוא משימת האיזון העדינה של אבות ההולכים לצד ילדיהם, מבססים גבולות אך נותנים מקום רב לגילוי וטעויות.

אבל אולי דווקא בזמנים של צרות המהות האמיתית של האבהות מבריקה יותר מכל – בין אם זה ברכיים מגורדות חבושים בנשיקות בעלות כוחות ריפוי קסומים או לבבות שבורים שנחמו על כוסות גלידה שמטפטפות מתיקות נוגה כמו דמעות על הלחיים.

אבות מלמדים חוסן לא רק על ידי נזיפה בילדים להיות חזקים, אלא גם על ידי דוגמנות שהכוח נובע גם מהיותך פגיע, שזה אמיץ להגיד כשאתה מפחד ושזה בסדר לבקש עזרה כשאתה מוצף.

אינטראקציות כאלה יוצרות שטיח של סיפורי אהבה שמחבר דורות יחד כמו DNA. מוקדש יותר למשימות היומיומיות של חיי היומיום, כמו ניקוי כלים וסיוע בלימודים, ופחות למחוות גדולות. להישאר ער עד מאוחר, ללא קשר לשעה, עד שאוכל לחזור בבטחה הביתה הורות, ואבהות בפרט, מוגדרת על ידי קשר בלתי שביר בין גבר לילדיו, וכך גם היכולת להדריך ולתמוך בהם במהלך העליות והמורדות של החיים, כמו גם הדרכים המסתוריות והיפות שבהן רק הטבע יכול לייצר צורות אמנות חיות, כמו יצירת מופת. להעיד על העברת ידע, הומור, חוכמה וחמלה מדור לדור, וליצור מורשת שתהדהד לאורך הדורות. ‘הורות אבא’ היא סאגה אפית המספרת את סיפורו של אדם בשם אבא, שהוא גיבור במלוא מובן המילה, במסע יוצא דופן המשתרע על דברי ימי ההיסטוריה וחוצה את גבולות הזמן.