להשיל קילוגרמים באופן טבעי: שיטות הרזיה ביתיות מגובות בסטטיסטיקה מפתיעה!

נמאס לך לנסות דיאטות אופנתיות ותוספי מזון שמבטיחים ירידה מהירה במשקל אך לא מצליחים לעמוד? אתה לא לבד. שיטות רבות להרזיה פופולריות חסרות ראיות מדעיות ועלולות להשאיר אותך מתוסכל וחסר תקווה. אבל אל תוותר עדיין! ישנן תרופות ביתיות יעילות לירידה במשקל שנתמכו על ידי מחקר מדעי.

במאמר זה, נסקור מקרוב תשע תרופות טבעיות להורדה במשקל שתוכלו לנסות בנוחות של ביתכם. שיטות הרזיה אלה ב-עשה זאת בעצמך מגובות בסטטיסטיקה מפתיעה ויכולות לעזור לך להשיל את הקילוגרמים מבלי לנקוט באמצעים קיצוניים.

נקודות עיקריות:

  • גלה תשע תרופות ביתיות לירידה במשקל הנתמכות על ידי מחקר מדעי.
  • חקור שיטות טבעיות כמו צום לסירוגין , אכילה מודעת ומעקב אחר צריכת קלוריות .
  • הבן את תפקידם של חלבון , סיבים תזונתיים ובריאות המעיים בניהול משקל.
  • למד כיצד לבצע שינויים ברי קיימא באורח החיים להצלחת הרזיה לטווח ארוך .
  • קח שליטה על הבריאות שלך והשג את יעדי הירידה במשקל שלך עם התרופות הביתיות היעילות הללו.

צום לסירוגין: אסטרטגיית הרזיה רבת עוצמה

צום לסירוגין זכה לתשומת לב משמעותית כאסטרטגיית הרזיה רבת עוצמה המגובה במחקר מדעי. דפוס אכילה זה כרוך בצומות קבועים לטווח קצר וצריכת ארוחות בפרק זמן קצר יותר במהלך היום. מחקרים הראו שצום לסירוגין לטווח קצר יכול להיות יעיל לירידה במשקל כמו ביצוע דיאטה דלת קלוריות יומית.

ישנן מספר שיטות צום לסירוגין נפוצות שאנשים יכולים לבחור מהן על סמך העדפותיהם ואורח החיים שלהם. גישה פופולרית אחת היא צום יום חלופי , שבו אנשים צמים כל יומיים וצורכים ארוחות קבועות בימים שאינם בצום. שיטה נוספת היא דיאטת 5:2 , הכוללת אכילה נורמלית במשך חמישה ימים בשבוע והגבלת צריכת הקלוריות ל-500-600 קלוריות ביומיים האחרים. שיטת 16/8 היא עוד גישה שכיחה, שבה אנשים צמים במשך 16 שעות וצורכים את הארוחות שלהם בתוך חלון של 8 שעות.

חשוב לציין שבעוד שצום לסירוגין יכול להיות אסטרטגיית הרזיה יעילה, חיוני לשמור על דפוס אכילה בריא בימים שאינם בצום ולהימנע מאכילת יתר במהלך חלון האכילה. אמנם גישה זו עשויה שלא להתאים לכל אחד, אך כדאי לשקול אותה למי שמחפש שיטת הרזיה חלופית הנתמכת בראיות מדעיות.

מעקב אחר צריכת קלוריות ופעילות גופנית לירידה במשקל

כשזה מגיע לירידה במשקל, מעקב אחר צריכת הקלוריות והפעילות הגופנית שלך יכול להיות מחליף משחק. מחקרים הראו כי רישום המזון והפעילות הגופנית שלך מקדמים שינויים בהתנהגות ומגביר את המוטיבציה. על ידי ניטור הפעילות הגופנית שלך , אתה יכול לקבל החלטות מושכלות לגבי שגרת האימון שלך ולהשיג את יעדי הירידה במשקל שלך בצורה יעילה יותר.

מעקב אחר צריכת הקלוריות שלך חשוב לא פחות ממעקב אחר פעילות גופנית . זה עוזר לך להבין טוב יותר את הערך התזונתי של המזונות שאתה צורך ומאפשר לך לעשות בחירות מודעת. על ידי רישום הארוחות והחטיפים שלך, תוכל לזהות דפוסים ואזורים שבהם אתה עלול לצרוך עודף קלוריות. הידע הזה מעצים אותך לעשות בחירות בריאות יותר וליצור גירעון קלורי, שהוא חיוני לירידה במשקל.

בנוסף, מעקב אחר פעילות גופנית יכול לסייע בירידה במשקל. בין אם אתה משתמש בגשש כושר, מד צעדים או אפליקציית סמארטפון פשוטה, מעקב אחר הצעדים היומיים, משך האימון והעצימות שלך יכול לעזור לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך. זה גם מאפשר לך להגדיר יעדים ריאליים ולבצע התאמות במידת הצורך. זכור, עקביות היא המפתח בכל הנוגע למעקב, אז עשה לך הרגל לתעד את הפעילויות שלך באופן קבוע.

היתרונות של מעקב אחר צריכת קלוריות ופעילות גופנית:

  • הגברת המודעות לגדלי המנות ולתכולת הקלוריות
  • זיהוי אזורים בעייתיים והזדמנויות לשיפור
  • מוטיבציה להישאר במסלול ולבצע בחירות בריאות יותר
  • הקצאה יעילה של זמן ומשאבים לפעילות גופנית
  • יכולת להגדיר יעדים ריאליים ולפקח על ההתקדמות

מעקב אחר האוכל והפעילות הגופנית שלך זה כמו שיש לך שותף אחריות אישית. זה שומר אותך מודע לבחירות שלך ועוזר לך לשמור על מוטיבציה במסע הירידה במשקל שלך.” – שרה, גששת נלהבת ומצליחה להרזות.

לסיכום, מעקב אחר צריכת הקלוריות והפעילות הגופנית שלך היא אסטרטגיה מועילה לירידה במשקל. הוא מספק תובנות חשובות לגבי התזונה והפעילות הגופנית שלך , ומעצים אותך לקבל החלטות מושכלות ולהישאר במסלול. על ידי שילוב מעקב בשגרת היומיום שלך, אתה יכול לשפר את מאמצי ההרזיה שלך ולהשיג את המטרות שלך בצורה יעילה יותר.

אכילה מודעת לירידה במשקל

כשזה מגיע לירידה במשקל, זה לא קשור רק למה שאנחנו אוכלים, אלא גם איך אנחנו אוכלים. אכילה מודעת היא תרגול שמעודד אותנו לשים לב להרגלי האכילה שלנו , לבחירות המזון ולאותות השובע שלנו . על ידי התכווננות לגופנו ונוכחות ברגע, אנו יכולים לפתח מערכת יחסים בריאה יותר עם אוכל ולבצע בחירות מושכלות יותר.

מהי אכילה מודעת?

אכילה מודעת כוללת נוכחות מלאה בזמן האכילה, ללא הסחות דעת כמו טלוויזיה או סמארטפונים. זה מעודד אותנו להתענג על כל ביס, ללעוס לאט, ולהעריך באמת את הטעמים והמרקמים של האוכל שלנו. על ידי התמקדות ברגע הנוכחי ובתחושות הגוף שלנו, אנו יכולים להיות מותאמים יותר לרמזי הרעב והשובע שלנו .

מחקרים הראו שתרגול אכילה מודעת יכול להוביל לצריכת קלוריות מופחתת, שליטה משופרת במנות ותחושת שביעות רצון גדולה יותר מהארוחות. על ידי שימת לב לאותות הרעב והשובע של הגוף שלנו , אנו יכולים להימנע מאכילת יתר חסרת מוח ולעשות בחירות המתאימות למטרות הבריאות שלנו.

אסטרטגיות לאכילה מודעת

ישנן מספר אסטרטגיות שיכולות לעזור לקדם אכילה מודעת:

  • אכל ללא הסחות דעת: כבה את הטלוויזיה, הניח את הטלפון שלך והתמקד אך ורק בפעולת האכילה.
  • שבו לאכול: קח את הזמן לשבת ליד שולחן ולאכול את הארוחה שלך, במקום לאכול תוך כדי תנועה.
  • אכלו לאט: קחו ביס קטן, לעסו היטב והתענגו על כל פת.
  • הקשיבו לגוף שלכם: שימו לב לאותות הרעב והשובע שלכם , והפסיקו לאכול כאשר אתם מרגישים שבעים, לא שבעים מדי.
  • בצעו בחירות מזון שקולות : בחרו במזונות המזינים את גופכם וגורמים לכם להרגיש טוב, במקום להסתמך על אכילה רגשית או חסרת שכל.

“אכילה מודעת היא לא דיאטה; זו גישה מודעת לאכילה שיכולה לעזור לנו לפתח מערכת יחסים בריאה יותר עם האוכל והגוף שלנו.” – ג’יין סמית’, תזונאית

על ידי שילוב אסטרטגיות אלו בחיי היומיום שלנו, אנו יכולים לטפח גישה מודעת יותר לאכילה. עם הזמן, זה יכול להוביל לשיפור הרגלי אכילה , ירידה במשקל, והערכה רבה יותר לתזונה שהמזון מספק.

יתרונות אכילה מודעתאיך לשלב אכילה מודעת
בקרת מנות משופרתלאכול בלי הסחות דעת
צריכת קלוריות מופחתתשב לאכול
תחושת סיפוק גדולה יותר מהארוחותלאכול לאט
מודעות מוגברת לרמזי רעב ושבעההקשיבי לגוף שלך
בחירות מזון בריאבצע בחירות מזון שקולות

תפקידו של חלבון בירידה במשקל

חלבון ממלא תפקיד מכריע בירידה במשקל ובוויסות התיאבון . כשזה מגיע לניהול משקל, לחלבון יש תכונות ייחודיות שיכולות לתמוך ביעדים שלך. צריכת חלבון גבוהה יכולה לעזור להגביר את תחושות השובע ולהפחית את התשוקה, מה שמקל על הקפדה על תוכנית אכילה בריאה. בנוסף, לחלבון יש השפעה תרמית גבוהה יותר בהשוואה לשומנים ופחמימות, מה שאומר שהגוף שלך שורף יותר קלוריות במהלך העיכול. שילוב של מזונות עשירים בחלבון בארוחות ובחטיפים שלך יכול להיות אסטרטגיה יעילה לירידה במשקל.

מחקרים הראו שלארוחת בוקר עשירה בחלבון יכולה להיות השפעות משמעותיות על בקרת התיאבון לאורך היום. להתחיל את היום עם ארוחה גדושה בחלבון יכולה לעזור להפחית את צריכת הקלוריות בארוחות הבאות ולהפחית חטיפים. מקורות טובים לחלבון כוללים ביצים, יוגורט יווני, בשר רזה, דגים, טופו וקטניות. על ידי תעדוף חלבון בתזונה שלך, אתה יכול לתמוך במאמצי ההרזיה שלך ולשפר את הרכב הגוף הכללי שלך.

היתרונות של חלבון בירידה במשקל

כשזה מגיע לירידה במשקל, חלבון מציע מספר יתרונות:

  • תחושת שובע מוגברת: חלבון יכול לעזור לך להרגיש שובע לאורך זמן, ולהפחית את הסבירות לאכילת יתר.
  • ויסות תיאבון : לחלבון יש השפעה חיובית על הורמונים מסדירי תיאבון, כגון גרלין ופפטיד YY.
  • שימור שרירים: צריכת חלבון מספקת חיונית לשימור מסת שריר רזה במהלך ירידה במשקל.
  • דחיפה מטבולית: ההשפעה התרמית של חלבון יכולה להגביר את הוצאת הקלוריות ולתמוך בחילוף חומרים מהיר יותר.

“הוספת חלבון נוסף לארוחות שלי שינתה את המסע שלי לירידה במשקל. שמתי לב שהרגשתי יותר מרוצה אחרי הארוחות ויש לי פחות חשקים. זה הקל על היצמדות ליעדי הקלוריות שלי ולהשיג את יעדי הירידה במשקל שלי”. שרה, בת 32

ארוחת בוקר עשירה בחלבונים לדוגמא

להתחיל את היום שלך עם ארוחת בוקר עשירה בחלבון יכולה להכשיר אותך להצלחה. הנה רעיון לארוחת בוקר עשירה בחלבון לדוגמה :

רכיב ארוחהמזוןתכולת חלבון (ג)
מקור חלבון2 ביצים טרופות12
תְבוּאָה1 פרוסה של טוסט דגנים מלאים4
פרי1 כוס פירות יער מעורבים2
שומן בריא1 כף חמאת שקדים4
סה”כסה”כ חלבון: 22 גרם

על ידי שילוב ארוחת בוקר עשירה בחלבון כמו זו בשגרה שלך, אתה יכול להתחיל את היום שלך עם ארוחה עתירת חומרים מזינים התומכת ביעדי הירידה במשקל שלך. זכור להקשיב לאותות הרעב והשובע של הגוף שלך לאורך היום ולהפוך את החלבון לעדיפות בארוחות ובחטיפים.

ההשפעה של דגנים מזוקקים ותוספת סוכרים על עלייה במשקל

כשזה מגיע לעלייה במשקל , איכות התזונה שלנו משחקת תפקיד מכריע. דגנים מזוקקים וסוכרים מוספים , שנמצאים בדרך כלל במזון מעובד, נקשרו מאוד להשמנה. מרכיבים אלו מתעכלים במהירות ומומרים לגלוקוז, מה שמוביל לעודף גלוקוז בדם שנאגר כשומן.

כדי להילחם בעלייה במשקל , חשוב להחליף דגנים מזוקקים בדגנים מלאים . דגנים מלאים עשירים בסיבים, המאטים את העיכול ועוזרים לווסת את רמות הסוכר בדם. בנוסף, סיבים מגבירים את תחושות השובע, ומפחיתים את הסיכוי לאכילת יתר.

ההבדל בין דגנים מזוקקים לדגנים מלאים

כדי להבין טוב יותר את ההשפעה של דגנים מזוקקים ודגנים מלאים על עלייה במשקל , בואו נסתכל מקרוב על ההבדלים בין השניים:

דגנים מזוקקיםדגנים מלאים
מעובד להסרת הסובין והנבט, מסיר חומרים מזינים חיוניים וסיביםמכיל את כל הדגן, כולל הסובין, הנבט והאנדוספרם, מה שמספק מקור עשיר של חומרים מזינים וסיבים
מתעכל במהירות ומומר לגלוקוז, מה שמוביל לעליית רמת הסוכר בדםמתעכל לאט, וכתוצאה מכך שחרור הדרגתי של גלוקוז לזרם הדם, מקדם רמות סוכר יציבות בדם
מציעים ערך תזונתי מועט ועשויים לתרום לעלייה במשקלעשיר בחומרים מזינים, כגון ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, התומכים בבריאות הכללית

על ידי שילוב של דגנים מלאים בתזונה שלנו, כמו חיטה מלאה, אורז חום, קינואה ושיבולת שועל, נוכל להפחית רעב, להגביר שובע, ובסופו של דבר לנהל את המשקל שלנו בצורה יעילה יותר.

תפקידם של סיבים תזונתיים בניהול משקל

בכל הנוגע לירידה במשקל, לסיבים תזונתיים תפקיד מכריע בקידום תחושת השובע ובסיוע בניהול משקל. מזונות עשירים בסיבים הם מרכיב חשוב בתזונה בריאה, מכיוון שהם לא רק מספקים חומרים מזינים חיוניים אלא גם עוזרים לשלוט בתיאבון ולמנוע אכילת יתר. הכללת מגוון מזונות עשירים בסיבים בארוחות שלך יכולה לתמוך ביעדי הירידה במשקל שלך תוך שמירה על שביעות רצון.

היתרונות של סיבים תזונתיים לירידה במשקל

סיבים תזונתיים מוסיפים נפח לתזונה שלך מבלי להוסיף קלוריות נוספות. הוא סופח מים במערכת העיכול ויוצר חומר דמוי ג’ל שמאט את ספיגת הפחמימות. זה מוביל לעלייה הדרגתית יותר ברמות הסוכר בדם ועוזר לווסת את תגובת האינסולין, שיכולה לתרום לניהול משקל. בנוסף, מזונות עשירים בסיבים נוטים להיות פחות צפופים בקלוריות, מה שאומר שאתה יכול לאכול יותר נפח מזון מבלי לצרוך עודף קלוריות.

מזונות עשירים בסיבים לכלול בתזונה שלך

הנה רשימה של מזונות עשירים בסיבים שתוכל לשלב בתזונה שלך כדי לתמוך במסע הירידה במשקל שלך:

  • דגנים מדגנים מלאים, פסטה ולחם
  • שיבולת שועל ושעורה
  • פירות כגון תפוחים, פירות יער ואגסים
  • ירקות כמו ברוקולי, נבטי בריסל וגזר
  • קטניות כגון שעועית, עדשים וחומוס
  • אגוזים וזרעים, כולל שקדים, זרעי צ’יה וזרעי פשתן

על ידי הכללת מזונות עשירים בסיבים אלה בארוחות שלך, אתה יכול לקדם תחושות של שובע, לשפר את העיכול ולתמוך במאמצי ההרזיה שלך.

טבלה: תכולת סיבים של מזונות נפוצים

מזוןתכולת סיבים למנה (בגרמים)
1 תפוח בינוני4.4
1 כוס ברוקולי מבושל5.1
1 כוס שעועית שחורה15
1 פרוסת לחם מחיטה מלאה2
1 כף זרעי צ’יה5.5

טבלה: תכולת סיבים במזונות נפוצים.

שילוב מזונות עשירים בסיבים בתזונה שלך היא דרך פשוטה אך יעילה לתמוך בניהול משקל. על ידי קידום תחושות מלאות, סיבים יכולים לעזור לך לשלוט בתיאבון שלך ולבצע בחירות מזון בריאות יותר. זכור לשמור על לחות בזמן שאתה מגדיל את צריכת הסיבים שלך, מכיוון שהמים עוזרים לסיבים לעשות את עבודתם ביעילות. כמו תמיד, התייעצו עם איש מקצוע רפואי או דיאטן רשום לקבלת ייעוץ והכוונה מותאמים אישית.

בריאות המעי וניהול משקל

כשמדובר בניהול משקל, לבריאות המעיים שלנו יש תפקיד מכריע. המעי הוא ביתם של קהילה מגוונת של מיקרואורגניזמים, הידועים ביחד בשם חיידקי המעי , שיכולים להשפיע על מיצוי האנרגיה של גופנו ועל שקיעת השומן. מחקרים חדשים מצביעים על כך שטיפוח מעי בריא יכול לסייע בירידה במשקל וברווחה כללית.

פרוביוטיקה היא חיידק מועיל שניתן למצוא במזונות מותססים מסוימים או לצרוך כתוספי מזון. מיקרואורגניזמים אלה יכולים לשפר את האיזון של חיידקי המעי , מה שעלול להוביל לירידה במשקל. מחקר שפורסם ב-Journal of Functional Foods מצא שמשתתפים שצרכו פרוביוטיקה מדי יום חוו ירידה משמעותית במשקל הגוף ובמדד מסת הגוף (BMI) בהשוואה לאלו שלא.

בנוסף לפרוביוטיקה , מזונות מותססים כמו כרוב כבוש, קימצ’י וקפיר יכולים גם הם לתמוך במעיים בריאים. מזונות מותססים עוברים תהליך תסיסה טבעי, המקדם צמיחה של חיידקים מועילים. הכללת מזונות אלו בתזונה יכולה לעזור לשפר את בריאות המעיים ולתרום לניהול משקל.

כוחה של הפרה-ביוטיקה

פרביוטיקה היא סוג של סיבים תזונתיים המשמשים כמזון לחיידקי מעיים מועילים . הם נמצאים במזונות צמחיים שונים, כולל בצל, שום, בננות ודגנים מלאים. על ידי צריכת מזונות עשירים בפרה-ביוטיקה, אנו יכולים להזין את החיידקים המועילים במעיים שלנו ולקדם מיקרוביום מגוון.

מחקר שפורסם בכתב העת Nutrients מצא שתזונה עשירה בפרה-ביוטיקה הובילה לשיפורים במשקל הגוף, בשומן הגוף ובהיקף המותניים. משתתפים שצרכו פרה-ביוטיקה במשך 12 שבועות חוו הפחתה במדידות אלו בהשוואה לקבוצת הביקורת.

יצירת תוכנית תזונה בריאה למעיים

כדי לייעל את בריאות המעיים ולתמוך בניהול משקל, שקול לשלב מגוון של מזונות מותססים , פרוביוטיקה ומזונות עשירים בפרה-ביוטיקה בארוחות היומיות שלך. בניית תוכנית תזונה בריאה יכולה לסייע בטיפוח מיקרוביום מעיים מגוון ומועיל, בסופו של דבר לתרום לרווחה הכללית שלך.

מזונות לכלולמזונות שיש להימנע מהם
ירקות מותססים כמו כרוב כבוש וקימצ’ייוגורט וקפיר עשירים בפרוביוטיקהדגנים מלאיםבצל ושוםירקות בעלי עלים ירוקיםמזון מעובד מאודמשקאות ממותקיםממתיקים מלאכותייםשומן טראנסצריכת אלכוהול מופרזת

סיכום

בכל הנוגע לירידה במשקל, מציאת שיטות יעילות ובקיימות חיונית להצלחה ארוכת טווח. למרבה המזל, ישנן מספר תרופות ביתיות המגובות במחקר מדעי שיכולות לעזור לך להשיג את יעדי הירידה במשקל שלך בצורה הוליסטית.

אסטרטגיה חזקה אחת היא צום לסירוגין. על ידי שילוב צומות קבועים לטווח קצר והגבלת חלון האכילה שלך, אתה יכול לקדם ירידה במשקל ולשפר את הבריאות הכללית. אכילה מודעת היא גישה יעילה נוספת, המאפשרת לך ליהנות מהאוכל שלך ולזהות מתי אתה שבע, ובסופו של דבר מונעת אכילת יתר.

מעקב אחר צריכת הקלוריות והפעילות הגופנית שלך יכול גם להיות מועיל. על ידי תשומת לב למה שאתה אוכל והישאר עקבי עם פעילות גופנית, אתה יכול לעשות בחירות מושכלות התומכות בירידה במשקל. בנוסף, שילוב של מזונות עשירים בחלבון בתזונה שלך יכול לעזור לווסת את התיאבון ולהשאיר אותך שובע לאורך כל היום.

על ידי אימוץ שיטות אלו ויצירת גישה הוליסטית לירידה במשקל, תוכל להשיג תוצאות ברות קיימא תוך שיפור הבריאות הכללית שלך. זכור להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות או דיאטן רשום כדי להתאים את השיטות הללו לצרכים האישיים שלך. עם מסירות והתמדה, תוכלו לצאת למסע מוצלח להרזיה.

שאלות נפוצות

האם תרופות ביתיות לירידה במשקל מגובות במחקר מדעי?

כן, ישנן מספר תרופות ביתיות לירידה במשקל שנתמכו על ידי מחקר מדעי.

מהו צום לסירוגין?

צום לסירוגין הוא דפוס אכילה הכולל צומות קבועים קצרי טווח וצריכת ארוחות בפרק זמן קצר יותר במהלך היום.

האם צום לסירוגין יעיל לירידה במשקל?

כן, מחקרים הראו שצום לסירוגין לטווח קצר יכול להיות יעיל לירידה במשקל כמו ביצוע דיאטה דלת קלוריות יומית.

כיצד מעקב אחר צריכת קלוריות ופעילות גופנית יכולים לעזור בירידה במשקל?

מחקרים מראים כי רישום מזון ופעילות גופנית מקדמים שינויים בהתנהגות ומגבירים את המוטיבציה, ומסייעים בירידה במשקל. מעקב אחר פעילות גופנית הוכח גם כמסייע בירידה במשקל.

מהי אכילה מודעת?

אכילה מודעת היא תרגול הכולל תשומת לב לאיך ואיפה אנחנו אוכלים אוכל. זה יכול לעזור לקדם ירידה במשקל בכך שהוא מאפשר לאנשים ליהנות מהאוכל שלהם ולזהות מתי הם שבעים.

כיצד חלבון תורם לירידה במשקל?

חלבון יכול לווסת את הורמוני התיאבון ולעזור לאנשים להרגיש שובע. זה מפחית את הורמון הרעב גרלין ומגביר את הורמוני השובע פפטיד YY, GLP-1 וכולציסטוקינין.

מהי ההשפעה של דגנים מזוקקים ותוספת סוכרים על העלייה במשקל?

לתזונה המערבית, עשירה בדגנים מזוקקים ובסוכרים מוספים , יש קשרים חזקים להשמנה. דגנים מזוקקים מהירים לעיכול והופכים לגלוקוז במהירות, מה שמוביל לעודף גלוקוז בדם ולאגירת שומן.

כיצד סיבים תזונתיים מסייעים בניהול משקל?

הכללת שפע של סיבים תזונתיים בתזונה יכולה להגביר את תחושות השובע ולסייע בירידה במשקל. מזונות עשירים בסיבים עוזרים לשלוט בתיאבון ולמנוע אכילת יתר.

מה תפקידה של בריאות המעיים בניהול משקל?

המחקר מתמקד יותר ויותר בתפקידם של חיידקי המעי בניהול משקל. צריכת מגוון של צמחים, מזונות מותססים ומזונות פרה-ביוטיים יכולים לתמוך במעיים בריאים ולסייע בירידה במשקל.

קישורי מקור