יתרונות סבון אנטיבקטריאלי וטיפים לשימוש

סבון אנטיבקטריאלי , כמו אלה שמציעה דיאל, מכיל מרכיב אנטיבקטריאלי שנועד במיוחד לחסל מגוון רחב של חיידקים הנפוצים במשקי בית. סבונים אלו יעילים יותר בהגנה מפני חיידקים נפוצים מאשר מים וסבון רגילים . הם לא רק מפחיתים את הסיכון למחלות, אלא הם גם מונעים זיהום צולב של מזון ומשטחי בית, ומבטלים ריחות. שימוש בסבון אנטיבקטריאלי לפני ואחרי הטיפול במזון יכול לסייע במניעת התפשטות חיידקים ומחלות הנישאות במזון.

נקודות עיקריות:

  • סבון אנטיבקטריאלי יכול להרוג 99.9% מהחיידקים תוך 30 שניות.
  • שימוש בסבון אנטיבקטריאלי מפחית את הסיכון למחלות ומונע זיהום צולב של מזון ומשטחי בית.
  • סבון אנטיבקטריאלי מבטל ריחות וניתן להשתמש בו לפני ואחרי הטיפול במזון כדי למנוע מחלות הנישאות במזון.

עמדת ה-FDA בנושא סבון אנטיבקטריאלי

מינהל המזון והתרופות האמריקאי ( FDA ) נקט עמדה לגבי השימוש בסבון אנטיבקטריאלי, במיוחד אלה המכילים טריקלוזן . ה- FDA הצהיר כי אין מספיק ראיות מדעיות כדי לתמוך בטענה שסבונים אנטיבקטריאליים ללא מרשם יעילים יותר במניעת מחלות מאשר מים וסבון רגילים .

החששות של ה-FDA חורגים מעבר ליעילות. הם גם העלו אזעקות לגבי ההשפעות השליליות האפשריות על בריאות האדם והסביבה הקשורות לשימוש ארוך טווח בסבונים אנטיבקטריאליים. מדאיג במיוחד הוא המרכיב triclosan , אשר נמצא כתורם לעמידות לאנטיביוטיקה ומשבש את ויסות ההורמונים.

“הכלל הסופי של ה-FDA חל רק על סבונים אנטיבקטריאליים לצרכנים ושטיפת גוף המשמשים עם מים, והוא אינו כולל חומרי חיטוי ידיים או סבונים אנטיבקטריאליים המשמשים במסגרות בריאות”.

כדי להתמודד עם החששות הללו, ה- FDA יישם איסור על שימוש בטריקלוזן ובמרכיבים פעילים אנטיבקטריאליים אחרים במוצרי כביסה אנטיספטיים לצרכן. תקנה זו שמה לה למטרה להגן על בריאות הציבור על ידי הבטחת מוצרים אלה בטוחים ויעילים לשימוש יומיומי.

בחירה בין סבון אנטיבקטריאלי לסבון רגיל

בכל הנוגע לשמירה על היגיינת הידיים, הבחירה בין סבון אנטיבקטריאלי לסבון רגיל יכולה להיות נושא לוויכוח. בעוד סבון אנטיבקטריאלי עשוי להרוג חיידקים ביעילות, חשוב להשתמש בו בתבונה. שימוש יתר בסבון אנטיבקטריאלי עלול לשבש את האיזון הטבעי של חיידקים בריאים על העור ולהסיר שמנים אתריים, מה שיוביל ליובש.

מצד שני, סבון רגיל יעיל באותה מידה בסילוק חיידקים וחיידקים ללא צורך בתוספת כימיקלים אנטיבקטריאליים. המפתח לשטיפת ידיים יעילה טמון יותר בטכניקה מאשר בסוג הסבון המשמש.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ להקפיד על שגרת שטיפת ידיים יסודית הכוללת הרטבת הידיים, הקצפה בסבון, קרצוף של לפחות 20 שניות, שטיפה וייבוש במגבת נקייה או ייבוש באוויר. טכניקה זו, כאשר היא נעשית כראוי, יכולה לסייע בחיסול חיידקים מזיקים ולהפחית את הסיכון למחלות.

במצבים בהם מים וסבון אינם זמינים, ניתן להשתמש בתכשירי חיטוי ידיים עם לפחות 60% אלכוהול כחלופה. עם זאת, חשוב לציין כי חומרי חיטוי ידיים אינם מחסלים את כל סוגי החיידקים ואין להשתמש בהם על ידיים מלוכלכות בעליל.

שאלות נפוצות

מהו סבון אנטיבקטריאלי וכיצד הוא פועל?

סבון אנטיבקטריאלי מכיל מרכיב אנטיבקטריאלי, כגון Benzalkonium Chloride, שיכול להרוג מגוון רחב של חיידקים הנפוצים במשקי בית. סבונים אלו נועדו להרוג 99.9% מהחיידקים תוך 30 שניות, מה שהופך אותם ליעילים יותר בהגנה מפני חיידקים נפוצים מאשר מים וסבון רגילים.

מהם היתרונות של שימוש בסבון אנטיבקטריאלי?

חלק מהיתרונות של שימוש בסבון אנטיבקטריאלי כוללים הפחתת הסיכון למחלות, מניעת זיהום צולב של מזון ומשטחים ביתיים וביטול ריחות.

אילו סוגי סבון אנטיבקטריאלי מציעה דיאל?

חוגה מציעה מגוון סבוני ידיים אנטיבקטריאליים, כולל סבוני ידיים מקציפים וסבוני בר, ​​כמו גם שטיפות גוף אנטיבקטריאליות. מוצרים אלה לא רק מספקים הגנה אנטיבקטריאלית אלא גם מציעים ריחות נעימים ומרכיבי לחות.

האם ה-FDA ממליץ להשתמש בסבון אנטיבקטריאלי?

מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הצהיר כי אין מספיק ראיות מדעיות כדי להוכיח שסבונים אנטיבקטריאליים ללא מרשם יעילים יותר במניעת מחלות מאשר מים וסבון רגילים.

מהן החששות שהעלה ה-FDA לגבי סבונים אנטיבקטריאליים?

ה-FDA העלה חששות לגבי ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של שימוש ארוך טווח בסבונים אנטיבקטריאליים, במיוחד אלה המכילים טריקלוזן, הן על בריאות האדם והן על הסביבה. כתוצאה מכך, ה-FDA אסר את השימוש בטריקלוזן ובמרכיבים פעילים אנטיבקטריאליים אחרים במוצרי שטיפה אנטיספטיים לצרכן.

האם סבון אנטיבקטריאלי יכול לגרום להשפעות שליליות כלשהן?

בעוד סבון אנטיבקטריאלי יכול להרוג חיידקים ביעילות, אין להשתמש בו יתר על המידה מכיוון שהוא יכול להפחית את החיידקים הבריאים על העור ולהסיר שמנים טבעיים, ולגרום ליובש.

האם סבון רגיל יעיל כמו סבון אנטיבקטריאלי?

סבון רגיל יעיל באותה מידה בהסרת חיידקים וחיידקים אחרים, ללא שימוש בתוספת כימיקלים אנטיבקטריאליים.

מהו ההיבט החשוב ביותר של שטיפת ידיים?

ההיבט החשוב ביותר של שטיפת ידיים הוא הטכניקה ולא סוג הסבון בו משתמשים. ה-CDC ממליץ להקפיד על שגרת שטיפת ידיים יסודית, הכוללת הרטבת הידיים, הקצפה בסבון, קרצוף של לפחות 20 שניות, שטיפה וייבוש במגבת נקייה או ייבוש באוויר.

האם ניתן להשתמש בחומרי חיטוי ידיים כחלופה למים ולסבון?

חומרי חיטוי ידיים עם לפחות 60% אלכוהול יכולים לשמש כחלופה כאשר מים וסבון אינם זמינים, אך הם אינם מסירים את כל סוגי החיידקים ואין להשתמש בהם על ידיים מלוכלכות בעליל.